luni, 9 noiembrie 2009

Biserica vlahilor din Cetinje

Cu reportajul meu despre biserica vlahilor din Cetinje se încheie seria de texte "urme româneşti" în Bosnia-Herţegovina şi Muntenegru. Sper să vă placă. Dau aici doar începutul, restul îl puteţi citi în Formula As online. Dacă vă este greu să comentaţi acolo (trebuie să vă autentificaţi), o puteţi face şi aici. Mă interesează părerea dvs. Mulţumesc.


Urme romanesti in Muntenegru - Biserica vlahilor


Duminica de septembrie. Sunt emotionat ca la prima intalnire. Ard de nerabdare sa particip la o liturghie in Vlaska Crkva, biserica vlaha din Cetinje, vechea capitala regala din Muntenegru. M-am trezit cu noaptea-n cap, am facut carare prin camera, am imbracat cele mai frumoase haine pe care le aveam in valiza si am framantat o mie de intrebari, pana au dat zorii. Cobor, in sfarsit, din unicul hotel al orasului si grabesc pasul pe strazile largi, linistite, marginite de case care se disting printr-o nobila batranete. Centrul e doar pentru pietoni, dar chiar si pe strazile strabatute de masini, zgomotele sunt infundate, de parca intreg orasul ar umbla pe varful picioarelor. Numai seara, ca intr-o descatusare totala dupa luni de asceza, miezul intreg al asezarii devine o discoteca in aer liber, unde sute de tineri beau bere si danseaza pana in zori.
Dar acum e abia dimineata, o dimineata cu parfum de mere salbatice si de frunze uscate. Toamna s-a lasat peste oras, ca o tesatura de aur vechi. Cerul e clar si bombat precum o lentila, sub care cladirile, arborii si oamenii par mai impunatori si mai sobri. (Continuare)

Seja o primeiro a comentar