luni, 31 mai 2010

Corespondenţă de la Paris: Maestrul Radu Beligan s-a împărtăşit pentru prima dată la 92 de ani


Doamne ajuta!

Astazi, 30 mai 2010, la Catedrala Mitropolitana Ortodoxa Romana a Sf. Arhangheli Mihail, Gavriil si Rafail, din 9-bis, rue Jean de Beauvais, aflata in Cartierul Latin al Parisului, a avut loc un mic frumos si binecuvantat eveniment: arhicunoscutul actor si artist emerit Radu Beligan a primit Sfanta si Dumnezeiasca Impartasanie pentru prima data in cei peste 90 de ani pe care ii are domnia sa, dupa ce in prealabil, la cererea si dorinta sa a fost primit de catre mitropolitul Iosif, care l-a spovedit cu amanuntime din copilarie si pana-n clipa de fata, si astfel i-a daruit dezlegarea si iertarea de pacate dimpreuna cu binecuvantarea de cuminecare.

Asadar, cu Voia si Mila Domnului Hristos Dumnezeu, actorul Radu Beligan s-a spovedit si a primit Sfanta Impartasanie pentru prima data in lunga viata a domniei sale, departe de Romania, in Parisul framantatei Frante, din mainile preacucernicului preot paroh Constantin Tarziu, acesta din urma tinand un cuvant scurt, dar plin de incurajare si intarire sufleteasca, inspirat si indeosebi prilejuit de acest minunat act de credinta si traire crestineasca.

Slava Celei de Viata Facatoare si Nedespartitei Treimi! Amin!

Doru Vantu,

Paris


15 Comentários:

Ionut Trandafirescu spunea...

mie nu imi place esenta mesajului. in primul rand, etimologic, nu e corect. si in alta ordine de idei nuanta mesajului e de factura bombastica, nicidecum de prilej de bucurie in Domnul. cel putin asa am simtit eu. consider ca astfel de lucruri trebuiesc sa ramana taine.

parerea mea :)

Unknown spunea...

@ Ionut:

Am redat integral mesajul asa cum l-am primit, pentru ca vine de la un martor ocular, amic vechi al meu si om credincios fara nici o indoiala. Cu siguranta, in felul in care a scris acel text - prin care ne informa pe noi, cunoscutii sai - a vrut sa ne transmita ceva din solemnitatea si emotia momentului.
Daca maestrul Beligan si parintele Tarziu au facut public acest moment, nu cred ca trebuie sa fim noi mai "secretosi". Parerea mea :)

alin spunea...

Radu Beligan nu este evreu si mason?

Unknown spunea...

@ Alin:

Nu stiu. Dar cred ca daca o fi evreu, s-a crestinat, iar daca o fi fost mason, s-o fi lepdat, altminteri nu cred sa fi fost impartasit. Nu? :)

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Primesc cu bucurie aceasta veste, cum, indraznesc sa cred, S-a bucurat Dumnnezeu Insusi, fara sa se gandeasca daca totul e "de factura bombastica" sau nu. Astea sunt micimile noastre, fara suparare. Ma bucur cu atat mai mult cu cat am fost si eu de fata la acest moment, fara sa stiu ca era prima data pentru maestrul Beligan (n-am putut ramane la predica). In alta ordine de idei, era deja in biserica, la dispozitia credinciosilor, un numar din "Rost", iar alte trei le-am dus eu.

alexander spunea...

frate Pavel, cum erai imbracat? :)

Unknown spunea...

Impresionant; sigur Dumnezeu i-a dat atatia ani vazand intoarcerea lui. Sunt curios daca va mai avea taria si puterea sa-L marturiseasca.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

@Alexander: Pe tricou scria "too old, too bald", iar deasupra purtam o geaca de motor. Tocmai ce mi-o luasem de la o ocazie cu o zi inainte.

alexander spunea...

decent as zice :)

Ion de la Chiuiesti spunea...

Exceptional! O veste minunata, o adevarata intoarcere. Slavit sa fie Domnul!

Mirona-Ioana Tatu spunea...

@ Paul Slayer Grigoriu

DEJA "prea batran, prea chel"?! :-)))) Unde va e optimismul? :D

@ Ilie

Prin insusi gestul sau, de convertire tarzie, maestrul Beligan Il marturiseste pe Hristos! Se face exemplu demn de urmat pentru multi, atat batrani, cat si tineri, toti sovaielnicii sau caldiceii care au gasit diverse scuze, ca sa nu participe la Cina Fiului de Imparat.

Paul Ghiţiu spunea...

Nu uitaţi de tâlharul de pe cruce...

Anonim spunea...

Radu Beligan NU E EVREU !

Anonim spunea...

Radu Beligan are chiar origini aromanesti, pentru cine nu stie...

Anonim spunea...

http://ascor.md/?p=1009
Artistii sunt sensibli, si Dumnezeu ajuta acolo unde este frumusetea sufletului, si chiar daca au trecut 50 de ani de comunism nenorocit, ei discern, unii mai devreme ca si aceasta actrita basarabeanca Liudmila Radulescu (Sedletchi)--sotia actorului emerit Costel Radulescu care a jucat cu Radu Beligan in filmul HOREA. Dar mare este Harul si IPS IOSIF un ierarh bland care a unit romanii de la Paris care erau scindati (dinainte de Revolutie )pana sa ajunga Sfintia Sa sa-i pastoreasca!