sâmbătă, 10 iulie 2010

Ce publicaţii (mai) cumpăraţi?

Mi se întîmplă foarte rar să fiu de acord cu Costi Rogozanu - ne despart lumi. Dar acum sînt. Citiţi această postare a lui. Preluînd iniţiativa, vă îndemn şi eu să cumpăraţi anumite publicaţii, din respect, dacă nu din neapărată trebuinţă (mai ales că toate au acum şi variantă on line). Fiecare după preferinţe.

Eu le cumpăr şi din plăcerea pură de a citi pe hîrtie şi, în unele cazuri, de a păstra obiectul în bibliotecă. Nu cred că va dispărea presa tipărită, dar, dacă mă înşel, mi-ar plăcea să am încă la ce mă întoarce, cînd vreau să citesc pe print.

Ce cumpăr? Ziarul Financiar, Historia (altă dată preferam Dosarele Istoriei, dar a murit, din păcate), Esquire, Lumea Credinţei, Lumea Monahilor, Tabor.

Ca şef de gazetă, mai primesc din "protocol" şi alte reviste care îmi plac, şi pe care altminteri mi le-aş cumpăra: Puncte Cardinale, Convorbiri Literare, Porunca Iubirii, Argeş.

Dvs. ce publicaţii (mai) cumpăraţi?

11 Comentários:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Eu as cumpara Puncte cardinale, dar nu stiu unde s-o gasesc. Altfel iau Gazeta sporturilor zilnic, din cand in cand Jurnalul national, tot ocazional Esquire si mai mult Lumea monahilor decat Lumea credintei. Evident, daca n-as primi-o, as lua Rost.

sceptik spunea...

Frate sa nu-l uitam pe domnul Enache daca tot vorbim de publicatii care se tin cu jertfa.

Iar daca vorbim de publicatii care merita, nici aici nu putem omite revista lui, Credinta Ortodoxa, macar ca nu are format modern, adica hartie lucioasa, color care sa iti straluceasca in fata la lumina becului sau a soarelui, de nu mai intelegi nimic din ce scrie acolo. Eu le numesc publicatii pentru vreme de ploaie, ca numai atunci se pot citi bine :).

Bine-o zis cine-o zis cand o zis ca extremele se unesc: n-au vrut sa puna hartie de ziar ca e subtire, fragila, neestetica, dar au pusa una lucioasa care duce la acelasi efect: greu lizibila :).

Cu bine

Mirona-Ioana Tatu spunea...

Revista "Rost" (la care sunt abonata :-) ), Familia ortodoxa, Lumea monahilor, Lumea credintei, Historia, National Geographic, Esquire, Jurnalul national, Saptamana financiara si Felicia doar cand au atasate carti, CD-uri sau DVD-uri, reviste glossy pentru femei, gen Marie Claire, Unica, Viva!, Tabu, Bolero, Cosmopolitan, Instyle si altele, tot numai pentru cadourile atasate. Altfel, nici nu le-as baga in seama. :D

Anonim spunea...

Ce cumparam sau ce mai citim?Eu cumpar si citescmai multe reviste printre care as enumera ;Puncte cardinale ,revista SCARA[ce frumoasa revisra],CREDINTA ORTODOXA ,PERMANENTE,ROST SI CU VOIA DOMNIILOR VOASTRE REVISTA ''AXA''

Mosh Guerilla spunea...

@ Anonim:

Axa nu e o revista, ci o colectie de texte, asezate cu furca si care nu sustin un discurs, ci mai degraba un icnet. De aia nici nu se vinde. Daca dvs o cumparati, poate ca sinteti unul din cei care o fac :))
Scara era altceva. Desi, tot acelasi sef avea (dar si multi altii pe langa el). Dar Scara nu mai exista. Sau dvs mai continuati sa o cumparati? :))))

Anonim spunea...

Mai "Mosh razboinic"revista "AXA" este pe undeva ;bilunar al revistei Scara.Deci "SCARA" apare inca in ciuda multora care .......Cit despre colectia de texte aruncate cu furca cred ca asta e parerea ta musiu'.Ce matale crezi ca revista "Rost"de exemplu face altceva ????? AU' ai impresia ca daca prezinta personalitati,martiri,si sfinti romani care fie vorba intre noi nu mai au nevoie de nici o prezentare fastuoasa a inventat bunauara ceva?Par' egzamplu in ultimul nr. eu cred ca NICOLAE MARGINEANU nu mai are nevoie de nici o prezentare ca a facut-o suficient de bine in cartea de memorii "Amfiteatre si inchisori".Deci in concluzie ;sa nu aveti impresia ca a descoperit cineva dintre onorabilii directori de reviste "APA CALDA".Eu as face mai degraba un apel la unitate si o buna intelegere si sa nu ajungeti la batrinete sa constata-ti ca marele scriitor CIORAN ca de fap sa scris prea mult.... si zic eu nu sa faut nimic /SALUTARE ..... si pupici

Unknown spunea...

@ Anonim:

Daca dumitale Rost iti pare o "colectie de articole aruncate cu furca", inseamna ca fie nu citesti Rost, fie n-ai, sa ma ierti, discernamint. Nu ca o conduc eu, dar Rost are un discurs editorial, bazat pe un echilibrul intre trei axe, ca sa zic asa: religioasa, culturala, politica. Si cred ca am spus destul cu asta.

In privinta personalitatilor pe care le evocam, ti se pare ca sint notorii. Faptul ca despre unele, a aparut o carte, sau s-a vorbit prin vreo emisiune tv, e departe de a le fi facut cunoscut calitatile si patimile. Cel putin pentru tinera generatie, catre care tintim, comunismul si personalitatile interbelice ingropate de acest regim sint mari necunoscute. Tocmai asta e si ideea pentru care dezgropam dosarele lor. Si in cele mai multe cazuri am reusit sa aducem la lumina informatii de prima mina, cu totul necunoscute, scoase din arhivele Securitatii si numai.

Cit despre Axa, nu ma pronunt ca n-am citit-o si nici n-am vazut-o pe undeva. De altfel, cred ca scriind pe acest blog despre ea, incerci sa-i faci putina publicitate. Foarte bine, ca sa se poata folosi lumea, de este de folos, si daca nu, macar sa valorizeze prin comparatie publicatii de calitatea Rost :-)

O fi Axa supliment al Scarii, dar Scara nu mai apare din 1999. Asta e o certitudine. Iar faptul ca Axa se pretinde supliment al unei publicatii disparute de peste 10 ani, spune prea multe despre "facatorii" ei si despre efortul lor de a se legitima.

Spun acestea cu mare respect fata de ce a fost Scara, de care am fost legat sufleteste si nu numai, si cu parerea de rau ca a incetat sa apara.

Mosh Guerilla spunea...

@ Anonimul "axist":

Bre, domne, io, spre deosebire de onor dl Tarziu, am cetit Axa si e o insailare publicistica de un amatorism si de o plictiseala incomensurabile. Parol!

Am cumparat-o, inselat fiind tocmai de spusa ca e "supliment al revistei Scara". Mi-am zis ca si Scara o aparea si nu stiu io. Dar pe urma am aflat tarasenia.
Axa si Scara au un singur lucru in comun, pe dl Mugur Vasiliu, care insa nu mai are echipa de alta data si s-a mai tocit si el de trecerea anilor.

Hai, ca vorba dlui Tarziu, v-am facut reclama destula :) Acu' sa vezi ce v-o creste tirajul :)))))

La buna (re)vedere in spatiul virtual si imbratisari (ca pupicii sunt pentru femei).

Anonim spunea...

Replica (si nu foarte tirzie)la replici:Problema e ca nimeni nu face ceva nou,asta pe de o parte/pe de alta parte atit revista "ROST' cit si revista "AXA" fara a mai vorbi de celelalte:puncte cardinale ,atitudini,permanente.....au un discurs conservator orientat la dreapta politicii dimbovitene,si nu e rau ca e asa . ACUM VIN EU SI VA INTREB PE DOMNIILE VOASTRE ;DE CE DE 20 DE ANI NU ATI REUSIT SA AVETI O OARECARE UNITATE DE IDEI SI RESPECTIV UN SINGUR IDEAL?DE CE VA TOT RISIPITI FARA A REUSI O BUNA INTELEGERE SPRE UN BUN INCEPUT AL ACESTU-I NEAM?Totusi ramin la spusa scriitorului Emil Cioran :-ca sa scris prea mult.P.S PENTRU DOMNUL CLAUDIU TIRZIU ;CHESTIA CU DEZGROPATUL DOSARELOR MIE MI SE PARE AIUREA CAUTATI TOTUSI UN ALT TERMEN CA SINCER NU PREA VA VAD IN ROL.

Unknown spunea...

@ Anonim:

Imi confirmati ca n-aveti discernamint, de vreme ce puneti totul intr-o oala si va intrebati de ce nu sintem la un loc.

Pentru ca vedem lucrurile diferit, pentru actionam diferit, pentru ca avem discursuri diferite. Iata citeva motive.

Iar expresia care vi se pare aiurea, mie mi se pare cum nu se poate mai potrivita. Ce sa faci, chestie de orientare.

In alta ordine de idei, poate va puneti un pic la punct ortografia si gramatica. Ati vazut ca, in general, blogul asta e citit de oameni care n-au baut cerneala.

Dan spunea...

De cumparat nu prea mai cumparam, de citit da in varianta online