luni, 11 aprilie 2011

Imagini de la cele două evenimente "Rost" din Cluj

Iată-mă întors după o călătorie de o săptămînă în Transilvania (Cluj, Alba, Sibiu, Hunedoara). Am cunoscut şi am revăzut oameni frumoşi şi locuri care mă umplu de bucurie, dar n-am mai avut nici timp şi nici poftă să intru pe blog. Asta e "scuza" mea pentru că n-am postat mai repede despre cele două evenimente organizate de Asociaţia "Rost" la Cluj în 4 şi 5 aprilie. Nici acum nu am vreme şi energie pentru a face, aşa cum s-ar cuveni, o relatare pe larg despre deschiderea expoziţiei "Pe drumul învierii" şi conferinţa "Mărturia ortodoxă azi. Lecţia secolului XX pentru secolul XXI". Nădăjduiesc însă ca în scurt timp să pun online înregistrările video integrale de la cele două evenimente. Esenţial este că am remarcat şi la Cluj un mare interes pentru istoria noastră recentă, pentru martirajul din închisorile comuniste şi pentru lecţia duhovnicească pe care o putem învăţa din înfruntarea forţelor Binelui cu forţele Răului timp de aproape 50 de ani.
Pînă voi reuşi să postez înregistrările video, pun aici cîteva fotografii făcute de doi prieteni clujeni. 

Deschiderea expoziţiei. De la stînga: Radu Preda, Manuela Botiş, prof. dr. Ioan Chindriş, directorul Bibliotecii Academiei din Cluj-Napoca, Răzvan Codrescu şi Claudiu Târziu

Foarte mulţi tineri, între care şi studenţi de la Teologie, au vrut să vadă expoziţia încă din prima zi.

Dl Răzvan Codrescu a vorbit despre pătimirile de la Piteşti în contextul ateismului agresiv al regimului comunist.

Subsemnatul am vorbit despre cazul părintelui Gheorghe Calciu, ca despre cel mai relevant din perspectiva subiectului conferinţei.

Radu Preda a vorbit despre necesitatea recunoaşterii martirilor şi sfinţilor din închisori, ca prim pas pentru recuperarea memoriei Bisericii din anii comunismului.

Sala Studio de la Academia de Muzică din Cluj a fost plină la conferinţa "Mărturia ortodoxă azi" 





 
De la stînga: Pr. Vasile Istrate, Pr. Ciprian Negreanu şi Pr. Claudiu Precup.

3 Comentários:

ilie spunea...

Va multumim pentru prestanta si efort. Am fost doar la conferinta, inca nu la expozitie. A fost f. frumos si folositor. Dl Radu Preda a fost si el extraordinar; duhovnicesc dar si plin de umor :). In ultima poza, cei 2 parinti misionari sunt de fapt 3. Cel din dreapta e pr. Claudiu Precup (Scoala Christiana).

Unknown spunea...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

Unknown spunea...

@ Ilie:

Va multumesc si eu pentru cuvintele bune si pentru precizarea din final (nu l-am cunoscut pe pr. Claudiu; am facut mentiunea cuvenita).