luni, 6 iunie 2011

Două vinuri portugheze

În călătoria pe care am făcut-o în Portugalia am avut răgaz să mă desfăt şi cu două vinuri locale de calitate. Primul, desigur, unul roşu: Monte Velho, născut în 2007, în regiunea Alentejo, din struguri Periquita, Trincadeira, Bastardo şi Moreto. Culoare rubinie intensă, limpede. Arome de fructe roşii coapte, note de lemn, puţin picant. Taninurile sînt fine. La final îţi lasă un gust persistent de fructe şi merge excelent chiar şi cu un desert, fără să-ţi facă gura pungă. L-am încercat, după o mâncare portugheză de vită şi un Cheesecake cu dulceaţă de zmeură şi mi-a lăsat o impresie excelentă.
Al doilea, un alb, Planalto (reserve 2009) din struguri din soiuri tradiţionale Malvasia Fina, Viosinho şi Gouveio selectate în podgoriile de la mare altitudine din Vallée du Douro. Aroma este intensă şi dominată de citrice, fructe tropicale şi note de trandafir.
Unul dintre cele mai bune vinuri albe pe care le-am băut în ultima vreme: prietenos încă de la început, cu o aciditate bună, echilibrat post-gust, acest vin poate fi băut într-o zi de vară caniculară de unul singur, ca aperitiv sau ca însoţitor al unor mîncăruri uşoare, salate, peşte şi fructe de mare. Eu l-am băut chiar în această din urmă combinaţie şi am fost fermecat de el.

Seja o primeiro a comentar