luni, 15 iulie 2013

Poeme tîrzii (V)



Cîntec de despărţire

Zilnic ziduri ridic
către soarele oblic,
din spuma sîngelui care
se zbate la ţărmurile tale.

Mă-nstrăinez, cu un vis
mai puţin, şi tot mai închis
mi se înalţă
turnul de ceaţă.

Se-apropie ceasul cînd
bufniţe, stoluri, vuind
vor acoperi
şi boaba de cer gri

dintre mine, cel exilat,
straniul peşte-bărbat,
şi tine, cea adorată,
dar nu îndeajuns cîntată.


Sub vraja ta



Vicleană făptură a regelui soare
mă dezlegi de pămînt,
de cer, de mare.
Firele care mă ţin de cuvînt
mi le tai, unul cîte unul
cu un descîntec,
care mă poartă, nebunul...
Pînza norilor o spintec,
cu aripi de flăcări,
spre locul unde-o să beau absint
şi cuşcă din întrebări
o să-mi înalţ. Nu mint!


„Nesfîrşita luptă”

Dansuri suave şi fine
îmi pulsează în vine
cum aripa îngerului negru
palpită funebru,
cum aripa îngerului alb
fîlîie concav...
 

Seja o primeiro a comentar